De herfst- en wintermaanden staan om de hoek: Zo haal je alsnog het maximale uit deze periode
22 september 2020
De herfst is begonnen en de terrassen raken leger. Gezien de huidige maatregelen die nog steeds nageleefd dienen te worden én de regionale maatregelen die in september zijn afgekondigd, zijn de aankomende maanden voor de horeca belangrijker dan ooit. Hoe kom je deze donkere maanden door en welke mogelijkheden heb je? In deze blog vertellen wij jou over de mogelijkheden en kansen en helpen wij jou graag op weg!
Verwarmde terrassen
Afgelopen zomer zaten de terrassen en de restaurants na de heropening op 1 juni gelukkig weer steeds voller. Dit gaf veel restaurateurs de kans om verloren omzet door de intelligente lockdown en beperkingen daarna, enigszins in te halen. Nu, een paar maanden later, staat de horeca weer voor een nieuwe uitdaging. De herfst betekent namelijk dat het weer koud en donker wordt. Hierdoor ben je als ondernemer aangewezen op de binnenruimte van je restaurant. De bezetting hiervan is nog verre van 100% door de nog altijd verplichte 1,5 meter maatregel. Hiervoor waren de (verruimde) terrassen een perfecte oplossing. Hoe zit dit voor de herfst en winter? Zitten we straks dan met zijn allen met 10 graden onder een terrasverwarmer op het terras? Als het aan de Koninklijke Horeca (KHN) ligt wel. De KHN pleit namelijk voor overdekte, verwarmde terrassen in de winter. En dat is maar goed ook, want volgens de verwachtingen van het Food Inspiration Magazine blijven de terrassen ontzettend belangrijk voor de omzet van alle horecazaken tijdens komend najaar.
Maak jouw terras winterklaar
Het is duidelijk dat het komende najaar belangrijker wordt dan ooit. De verwarmde terrassen zijn een goede oplossing, maar hoe maak jij je terras echt winterproof? Horeca Venlo zit vol ideeën en is hier dan ook helemaal klaar voor. Er worden oplossingen genoemd zoals extra heaters, verhoogde windschermen, uitbreidingen met tenten, het plaatsen van parasols en het tijdelijk uitbreiden naar leegstaande panden in de buurt. Op deze manier wordt er geprobeerd om het buiten zo aangenaam mogelijk te maken voor de gasten en om een gezellige winterse sfeer te creëren. Het doel voor deze winter is duidelijk. Omzet realiseren op een creatieve manier.
Kijk verder dan alleen het terras
Als horecaondernemer richt jij je de komende maanden op het maximale uit deze periode halen. Ons advies? Focus je hiervoor niet alleen op het uitbreiden van het terras, maar kijk naar alle vlakken van je restaurant en de mogelijkheden die jij kan creëren. Waar liggen de kansen? Het is een feit dat het de komende maanden steeds kouder wordt waardoor mensen steeds minder de deur uit zullen gaan. Veel horecazaken zijn dan ook ongerust over de herfst en de winterperiode. De kracht van de komende periode zit hem juist in het positief blijven denken en kansen aangrijpen. Een van deze kansen? De optie bezorgen en afhalen (opnieuw) aan te bieden! Breng jouw restaurant bij jouw gasten thuis. Zo hoeven jouw gasten zelf de deur niet uit en maximaliseer jij je omzet, waardoor je een perfecte win-winsituatie creëert. Doen wat nodig is, om je doel te bereiken.
Is afhalen en bezorgen tijdens corona winstgevend voor restaurants?
In de afgelopen zomermaanden draaiden de meeste horecazaken erg goed, waardoor het voor sommigen zelfs te veel werd om afhalen & bezorgen er nog bij te doen. Met de wintermaanden als vooruitzicht, is nu hét moment om hier weer mee aan de slag te gaan.
Naast het feit dat de optie afhalen en bezorgen zorgt voor extra omzet, is een bijkomend voordeel ook nog eens een grotere zichtbaarheid van je restaurant. Sinds de wereldwijde crisis heeft dan ook 51% van de consumenten ten minste één app gedownload voor het bestellen van eten. Dit is een bevestiging dat jouw gast in ieder geval bereid is om eten online te bestellen. Het aantal online orders is in Nederland dan ook flink toegenomen ten opzichte van de periode voor de crisis, net zoals het gemiddelde orderbedrag. Dus, waar wacht je nog op? Leg je focus ook op delivery & take-away!
Het bijkomende voordeel van delivery & take-away
Door aan de slag te gaan met een slimme delivery & take-away tool, heb jij de gegevens van jouw gasten zelf in handen. Dit betekent dat jij jouw gasten zelf op de hoogte kunt houden van bijvoorbeeld nieuwe ontwikkelingen rondom jouw restaurant. Denk aan een nieuwe menukaart, informatie over online bestellen, QR-bestellen in het restaurant en natuurlijk leuke acties en verrassende aanbiedingen die eraan komen. Dit is onmisbaar als jij van jouw bezoekers, loyale en vaste gasten wilt maken. Juist voor de aankomende periode met donkere dagen, is dit essentieel voor jouw restaurant. Pak deze kans dan ook met beide handen aan!
De online besteltool van Pocketmenu
Het is sterk aan te raden om goed te kijken naar de bestaande online bestel apps. Voor je het weet, sluit je je aan bij een besteltool waarbij je zomaar een derde van je omzet afdraagt aan commissie. De slimme online besteltool van Pocketmenu is dé manier om het maximale uit je omzet te halen in deze tijd. Wist je dat Pocketmenu maar 7,5% commissie afdraagt per bestelling? Hiermee bespaar je al snel zo’n 10-25% commissie ten opzichte van andere tools! Een ander pluspunt is dat Pocketmenu zorgt voor doelgerichte marketing via Google en social media, om jouw doelgroep te informeren en activeren met als doel jouw bestelling verhogen en daarmee jouw omzet te maximaliseren.
Wij zijn ons bewust van de snelheid die geboden is. Pocketmenu bouwt dan ook binnen 24 uur de besteltool in jouw website. Nadat jij jouw menukaart hebt aangeleverd, gaan wij aan de slag. Jouw menukaart beheer je dan ook zelf via het systeem. Ben je al actief op bezorgwebsites zoals Thuisbezorgd, Deliveroo of Uber Eats? Geen probleem. De menukaart aanpassingen voeren wij ook door op die platforms. Makkelijker kan niet.
Heb je interesse en wil je meer weten over onze slimme tool, zodat jij jouw restaurant ook klaar staat voor de aankomende periode en hierdoor extra omzet kan draaien? Neem contact op met Pocketmenu en sta binnen no time live!