Jouw gast optimaal laten genieten anno 2020: Hoe doe je dat?
28 juli 2020
1 juni sprong de horeca een gat in de lucht: eindelijk weer open. Nu, een ruime maand later, blijkt de heropening nog altijd een uitdaging. Zo min mogelijk fysiek contact, 1,5e meter afstand houden… Enorm belangrijk, blijkt ook maar weer met de nieuwe corona-uitbraak in Hillegom. Maar, net zo uitdagend is het ook voor jouw personeel én je gasten om je hieraan te houden. Als horecaondernemer zoek je naar de kansen om deze risico’s te beperken, zodat jouw gasten (en je personeel) optimaal genieten van een avond in jouw restaurant. Hoe je dat doet? Lees snel verder.
Hoe de beleving van uiteten is veranderd
Gasten houden van vriendelijke en servicegerichte bediening, heerlijk eten en drinken, lekker lang tafelen en korte wachttijden. Daarnaast houden gasten ervan om spontaan uiteten te gaan of spontaan op een terrasje te gaan zitten. Met de huidige maatregelen is het wennen en zoeken hoe je jouw gasten alsnog zo vrijblijvend mogelijk kunt ontvangen.
Gasten moeten tegenwoordig overal voor reserveren waardoor de spontaniteit er helaas een beetje af is. Maar wat een grotere verandering is, is de manier waarop jij jouw gasten ontvangt en bedient in jouw restaurant. Zo stel je alle gasten bij binnenkomst de vraag of ze gezond zijn en geen klachten hebben. Ook heb je op meerdere plekken in je restaurant de nieuwe regels staan. Daarnaast serveer je de drankjes en gerechten niet meer uit, maar zet je deze bijvoorbeeld op een extra tafel waar de gasten het zelf vanaf kunnen pakken.
De vriendelijkheid en servicegerichtheid is hierdoor veranderd en zit nu vooral in het uitleggen van de regels, toespreken van de gasten op een afstand, het aanwijzen van de tafel waaraan ze kunnen gaan zitten en een goed verloop van de avond. De manier van bedienen is nu eenmaal veranderd. Maar door goed in te spelen op de situatie, houd jij je gasten en jezelf alsnog tevreden!
Wat vinden restaurantbezoekers nu belangrijk?
Marktonderzoeksbureau Multiscope deed een onderzoek naar hoe de gemiddelde Nederlander denkt over een bezoek aan een horecagelegenheid tijdens de periode van het Coronavirus. Uit dit onderzoek is naar voren gekomen dat zeker 70% van de ondervraagden de maatregel van de anderhalve meter afstand erg belangrijk vindt. Daarnaast is er uit een onderzoek van de eetclub “Waar Nederland Eet” naar voren gekomen dat restaurantbezoekers goede hygiëne heel erg belangrijk vinden. Deze behoefte komt voort uit het feit dat restaurantbezoekers vooral willen genieten van het goede eten zonder zich zorgen te hoeven maken over eventueel besmettingsgevaar. Dit is natuurlijk erg begrijpelijk. Om aan deze ‘nieuwe’ eisen te voldoen, is het éxtra belangrijk om de gezondheid van je gasten én personeel te waarborgen. Hoe je dat doet? We vertellen het je graag!
Jouw gasten op een veilige manier bedienen
De beleving van een avondje uiteten is veranderd. En dat zal nog even zo blijven. Het zorgt ervoor dat jij als restaurateur op zoek moet gaan naar creatieve oplossingen. Tegelijkertijd houd jij je er als ondernemer mee bezig hoe jij hiermee zoveel mogelijk omzet kunt behalen.
Hoe bedien jij je gasten optimaal, zorg je er tegelijkertijd voor dat dit op een veilige manier gebeurt én dat je hier zoveel mogelijk omzet uit haalt? QR-bestellen is het antwoord!
Wat is QR-bestellen?
Met de QR-code scannen jouw gasten een vierkante barcode via hun smartphone. Via de code belanden zij op jouw digitale menukaart. Hier maakt de gast vervolgens zijn of haar keuze en kan zij direct afrekenen. Op deze manier beperk je het fysieke contact met je gasten en kunnen zij alsnog onbezorgd genieten van alles wat jij te bieden hebt!
Aan de slag met QR-bestellen?
De bewezen QR-besteltool van Pocketmenu is een goede oplossing om meerdere gasten op een veilige en servicegerichte manier te bedienen tijdens hun bezoek aan jouw restaurant. Het principe van de QR-besteltool is erg simpel waardoor het voor jou als horecaondernemer en voor jouw gasten geen extra moeite is om de bestellingen via deze manier te doen. Doordat jouw gasten kunnen bestellen via hun smartphone kan de 1.5 meter afstand goed worden gehouden. Ook is het hygiënisch, je komt namelijk niet met elkaar in fysiek contact.
Wil jij meer informatie over onze slimme tool zodat jij jouw omzet kunt maximaliseren? Laat het ons even weten, we gaan graag voor je aan de slag!