Wat is een goede landingspagina voor mijn restaurant?

04 januari 2018

Wat is het geheim van een onweerstaanbare landingspagina voor jouw restaurant? Dat zou een pagina zijn waarop je van websitebezoekers daadwerkelijk gasten maakt. In dit artikel laten we je de vier belangrijke eigenschappen van succesvolle landingspagina’s zien.

 

Sluit goed aan op de verwachting

Bedenk dat je bezoeker via een advertentie, socialmedia-post of e-mail op jouw website terecht is gekomen. Dat betekent dus dat de bezoeker met een bepaalde verwachting op jouw landingspagina ‘landt’. De eerste eigenschap is dat de landingspagina naadloos aansluit op de verwachting die je met je uiting hebt gewekt. Gebruik daarvoor een titel en intro die direct aansluiten bij de gemaakte belofte. Adverteer je bijvoorbeeld met een actie op de menukaart? Zorg dan dat die actie duidelijk op de landingspagina terugkomt.

 

Focus

Een goede landingspagina is simpel, overzichtelijk en geconcentreerd op één boodschap. Helaas proberen veel restaurantwebsites te veel zaken tegelijkertijd te laten zien. Best begrijpelijk, want je wilt jouw bezoeker natuurlijk direct overtuigen van je geweldige restaurant.


Toch is het dodelijk wanneer je een landingspagina maakt die te veel op verschillende zaken focust. Je kunt best meer dan één probleem en oplossing per landingspagina behandelen. Zolang je ze maar één voor één in volgorde van belangrijkheid afhandelt.

 

Neemt risico’s weg

Een onweerstaanbare landingspagina overtuigt de bezoeker. Dit kun je bijvoorbeeld doen door reviews te laten zien van gasten van jouw restaurant. Maar wat echt indruk maakt, is een keiharde garantie. Niet simpelweg een ‘niet goed, geld terug’-garantie. Zorg ervoor dat jouw gasten volledig zeker kunnen zijn van hun zaak, zelfs nog voordat ze het eten in jouw restaurant überhaupt hebben geproefd.

 

Zet aan tot actie

Als je nergens om vraagt, krijg je ook niets. Daarom heeft elke landingspagina een duidelijke aanzet tot actie nodig. Een goede zogenoemde ‘call-to-action’ benadrukt de meerwaarde en het gemak voor de klant, is superrelevant, concreet, stelt gerust en sluit risico uit. Voeg een
‘reserveer nu’ knop toe aan je landingspagina, en je zult merken dat dit leidt tot een hogere conversie.

 

Conclusie

We zetten de vier eigenschappen van een onweerstaanbare landingspagina nog even voor je op een rijtje:


-Laat in één oogopslag zien dat de bezoeker op de juiste pagina is beland.
-Focus. Houd de pagina simpel, overzichtelijk en geconcentreerd op één boodschap.
-Neem alle risico weg voor de bezoeker. Gebruik daarvoor echte reviews van gasten.
-Zet aan tot actie. Doe dit bijvoorbeeld door een ‘reserveer nu’ button toe te voegen.

 

Laat ons je helpen

Als webbureau gespecialiseerd in één branche weet Pocketmenu als geen ander dat de marketing van je restaurant niet altijd even makkelijk is. Ieder z’n vak, laten we maar zeggen. Daarom helpen we je graag op weg via onze expertise met het vindbaar maken van jouw restaurant op internet. Dus, wanneer zullen we koffie gaan drinken? Je kunt ons bereiken via de contact pagina.