Direct reserveren via Google Mijn Bedrijf

09 februari 2018

Uiteraard heb jij al een Google Mijn Bedrijfspagina, want dit zorgt voor een betere vindbaarheid in Google. Naast dat jouw restaurant opvallend aan de rechterkant van de resultatenpagina wordt getoond en mobiele zoekers helpt om sneller in contact met je te komen, kun je nu ook een reserverings- of bestellink toevoegen. Op die manier wordt een bezoeker direct naar de juiste pagina geleid!

Alles in één oogopslag

Door deze extra mogelijkheid om diverse url’s aan jouw pagina te koppelen, is de kans groter dat er sneller conversies worden gegenereerd. Extra fijn aan de Google Mijn Bedrijfspagina is dat het geheel gratis is, maar wel veel kan opleveren. Afhankelijk van de relevantie, afstand en bekendheid van jouw restaurant, wordt de pagina in het Kennisvenster getoond (de witte rechterkolom naast de zoekresultaten). Wanneer jouw bedrijfspagina het beste aansluit op de zoekopdracht, zul je op die begeerde plek worden getoond, zonder dat je daar extra kosten voor kwijt bent.

In dit venster staan alle belangrijke gegevens van jouw restaurant en de recensies die andere gasten hebben gegeven. We vertellen je niets nieuws als we zeggen dat een goede recensie hetzelfde werkt als mond-tot-mondreclame en dat potentiële gasten daardoor eerder bij je zullen reserveren. Als je goede recensies hebt én een handige reserverings- of bestellink, dan is de kans nog groter dat men direct bij jouw restaurant reserveert of een bestelling doet.

Data meten

Een extra pluspunt aan de Google Mijn Bedrijfspagina is dat je kunt meten. Alle data en statistieken worden getoond in het afgeschermde deel van jouw pagina. Je kunt dus precies zien hoeveel keer de reserverings- of bestellink is gebruikt, of er überhaupt op de belknop is geklikt en wanneer jouw bedrijf in Google Maps is getoond. Meten is weten, dus houd dit goed in de gaten. Als je die gegevens slim gebruikt, kun je nog meer uit jouw bedrijfspagina halen!

Om Google tevreden te houden, dien je de bedrijfspagina wel af en toe bij te werken. Dit doe je waarschijnlijk ook bij jouw restaurantwebsite en de socialmedia-kanalen die je gebruikt. Door vernieuwing blijf je interessant en krijg je een hogere ranking van Google. Dit resulteert weer in een betere vindbaarheid. Op dit moment zijn er nog niet veel mogelijkheden voor content op Google Mijn Bedrijf, maar we zijn van mening dat dit binnenkort gaat veranderen.

Een goede Google Mijn Bedrijfspagina

Een goede Google Mijn Bedrijfspagina is echt een must voor elke restaurant. Niet alleen voor het feit dat je op die prominente plek zichtbaar kunt worden en jouw website beter vindbaar wordt in Google, maar ook voor het feit dat een ander aan de haal kan gaan met jouw bedrijfspagina. Claim deze dus om narigheid te voorkomen! Zorg vervolgens dat de content up-to-date is en je mooie sfeerfoto’s gebruikt. En… uiteraard voeg je de reserverings- en/of de bestellink toe!

Heb je hulp nodig om de Google Mijn Bedrijfspagina aan te maken of hoe je dit het beste kunt inzetten in jouw online marketingstrategie? Pocketmenu helpt je graag! Laten we onder het genot van een kopje koffie/thee eens overleggen wat we voor je kunnen betekenen. Neem contact met ons op!