Gebruik social media. Google is er gek op!

02 mei 2018

Elk restaurant zou moeten investeren in social media. De afgelopen jaren is het een grote rol gaan spelen binnen de internetmarketing, waarbij ze waardevol zijn bij branding en klantenbinding. Daarnaast is Google gek op social media. Als je het op de juiste wijze gebruikt, kan de SEO-score van jouw website flink stijgen, waardoor je beter vindbaar wordt op Google.

SEO-score verhogen

Een goede SEO-score zorgt ervoor dat jouw website hoog in de organische (niet-betaalde) zoekresultaten van Google komt. Dit betekent dat je beter vindbaar bent, waardoor de conversie kan worden verhoogd. Klinkt goed, toch? We geven je in dit artikel advies over hoe je social media ook voor jouw restaurant zou kunnen inzetten om Google in te palmen.

Posten, posten en nog eens posten

Google maakt gebruik van een aantal rankingfactoren, zoals het gebruik van keywords en de snelheid van je website, die bepalen of jouw website al dan niet hoog in de zoekresultaten naar voren komt. Sinds enige tijd is social media ook een rankingfactor. Facebook en Twitter zijn hier leidend in.

Wanneer je actief bent op Facebook en Twitter en dit koppelt aan de website van je restaurant, dan zal Google je belonen. Je moet hiervoor wel regelmatig iets posten en het beste kun je daarbij dan gebruikmaken van links die naar een pagina op jouw restaurantwebsite verwijzen.

Kies bij het gebruik van social media altijd voor kwaliteit boven kwantiteit. Google is namelijk niet ‘gek’. Wanneer je zinloze berichten blijft posten of steeds weer hetzelfde op Facebook zet, dan zal Google je straffen. De SEO-score gaat omlaag, waardoor je slechter vindbaar bent en dat wil je natuurlijk voorkomen.

Waardevolle berichten

Zorg er dus voor dat je berichten plaatst die waardevol zijn voor je volgers. Denk bijvoorbeeld aan een post over het nieuwe menu van je restaurant, of laat je volgers weten dat je een leuke aanbieding hebt.

Daarnaast kun je artikelen schrijven waarmee je jouw volgers helpt. Dit kan heel gemakkelijk door een recept uit te schrijven of een stappenplan te posten over hoe je lekkere ijsjes maakt. Maak de post niet te lang, maar zorg dat ze verder kunnen lezen op je website. Daarnaast wordt een post met een foto of afbeelding vaker gelezen dan eentje die alleen uit tekst bestaat, dus houd daar rekening mee.

 

Verhogen van de conversie

Wanneer je de social media op de juiste wijze inzet voor jouw restaurant, zal je merken dat je meer volgers krijgt, dat je berichten worden geliked en gedeeld en dat je beter vindbaar bent op Google. Dit alles kan zorgen voor een hogere conversie, zoals in bijvoorbeeld meer reserveringen. Een goede reden om social media in te zetten voor jouw restaurant! Google is er gek op, dus waarom zou je deze enorm grote zoekmachine niet pleasen?!

Weet je nog niet precies hoe je Facebook en Twitter en misschien andere online platformen moet inzetten? Pocketmenu ondersteunt je hier graag bij. Neem vrijblijvend contact met ons op.