Je doelgroep bereiken met Facebook advertenties

14 augustus 2018

Nederlanders zijn erg actief op social media. Maandelijks maken meer dan 10 miljoen Nederlanders gebruik van Facebook. Van pubers tot senioren, van horeca liefhebbers tot directeuren, van eetcafé bezoekers tot culinaire critici. Facebook biedt uitgebreide segmentatiemogelijkheden, hierdoor is het mogelijk exact jouw doelgroep te bereiken. Door deze mogelijkheden kan adverteren op Facebook een grote bijdragen leveren aan het behalen van je bedrijfsdoelstellingen! Maar hoe doe je dit?

Door de profielgegevens die je invult, de pagina’s die je leuk vindt en de posts die je deelt, weet Facebook meer over jouw interesses dan welk andere social media platform dan ook. Dus ook over jouw doelgroep! Op deze manier kan jij je advertentiebudget optimaal inzetten.

Organisch bereik steeds kleiner

Het organische bereik van bedrijven en merken wordt steeds kleiner, Facebook verandert! Persoonlijke berichten van familie en vrienden spelen hierin een steeds grotere rol. Doordat het organische bereik van posts steeds kleiner wordt, maar restaurants toch hun doelgroep willen bereiken wordt adverteren op Facebook bijna onvermijdelijk.

Specifieke doelgroepen bereiken met Facebook adverteren

Zoals net beschreven kan je met Facebook specifieke doelgroepen bereiken. Heb jij een lokaal restaurant? Laat dan je advertentie alleen aan Facebook-gebruikers in jouw omgeving zien. Serveer je alleen vegetarische gerechten in jouw restaurant? Dan kun je bijvoorbeeld alle gebruikers (in jouw omgeving) targetten die vegetarian food leuk vinden.

Je doelgroep bereiken met Facebook advertenties

 

Het is belangrijk om na te denken wat je wilt bereiken met jouw advertentie. Wil je dat potentiële gasten een reservering gaan plaatsen? Wil je dat ze jouw Facebook-pagina of post liken?  Met Facebook kies jij zelf het gewenste doel. Op deze manier zorg je dat adverteren op Facebook bijdraagt aan het behalen van je doelstelling. Hiernaast zorg je door de specifieke segmentatie dat je het maximale uit de advertentie haalt en je geen geld uit geeft aan een doelgroep die je niet wilt bereiken!

Haal het maximale uit je facebookbudget

Adverteren op Facebook is een specialisme. Binnen Facebook-adverteren zijn er namelijk veel verschillende keuzemogelijkheden die met elkaar in verband staan. Hierdoor is een sterke Facebook-strategie onmisbaar. Anders is de kans groot dat je overbodig budget uitgeeft of niet richting het behalen van je bedrijfsdoelstellingen werkt. Dit is natuurlijk zonde. Bij Pocketmenu denken we graag met je mee! We zetten binnen no time advertentiecampagnes voor je op, die we ook voor je monitoren en rapporteren.

Gebruik een overkoepelende strategie en haal het maximale uit je Facebook-advertenties. Gebruik in deze strategie verschillende kanalen en berichten die elkaar aanvullen en versterken.

Wil je aan de slag met Facebook-adverteren of kan je hulp gebruiken? Neem dan contact met ons op!