Case: Öztad

23 mei 2019

Bij Öztad in Nootdorp krijg je döner zoals het hört. Authentiek, kruidig en met passie. Zoals je het van een echt Turks restaurant mag verwachten.

Opdracht

Öztad vond dat zijn restaurant “verouderd” was. Het authentieke Turkse restaurant zit al vele jaren in de familie en het was tijd voor een verjongingskuur, aldus Öztad. Vernieuwing, verjonging, alles mocht uit de kast getrokken worden om restaurant Öztad opnieuw uit te vinden en online op de kaart te zetten. Want, verandering van spijs doet eten.
 
De huisstijl en het logo van het authentieke Turkse restaurant waren rijp voor vernieuwing. En gaandeweg de besprekingen bleek dat er ook behoefte was aan een nieuwe website. Dit had met een aantal redenen te maken. Allereerst kwamen de bestellingen via zijn huidige systemen nog via de fax binnen. Niet meer van deze tijd, toch? En daarnaast was de oude website ontwikkeld via een Thuisbezorgd-template.

Uitvoering

Om Öztad te helpen bij het heruitvinden van zijn merk, hebben we de handen ineengeslagen met Loyals. Alles omtrent het merkconcept, de huisstijl, logo-ontwikkeling en marketing is opgepakt door Loyals. Wij hebben een custom bestelwebsite ontwikkeld voor Öztad, die is losgekoppeld van de oude template.
 
Om zonder derde partij bestellingen binnen te krijgen, is de nieuwe website voorzien van een overzichtelijk responsive bestelsysteem. Door middel van grote buttons en een gestructureerde opzet is de bestelsite ook makkelijk te gebruiken op mobiele schermen. Zo kunnen alle gasten, dus ook de luiere bankhangers, hun weg eenvoudig vinden en eten snel bestellen.

Resultaat

De samenwerking met Loyals levert een geweldig resultaat op. De nieuwe Öztad website ademt de nieuwe positionering van het merk en is van alle bestelgemakken voorzien. Hiernaast heeft de ontwikkeling van de nieuwe website ook een aantal andere grote voordelen.
 
Door een derde partij als schakel uit de supply chain te halen, neemt Öztad de touwtjes in eigen handen. Natuurlijk heeft een online bestelplatform als derde partij bepaalde voordelen, maar nu Öztad op eigen benen staat, hoeven ze geen hoge commissies meer te betalen voor bestellingen van klanten.
 
Daarnaast verzamelt Öztad nu alle data overzichtelijk in hun eigen systemen. Van iedere bestelling is duidelijk wie het is, vanaf waar de bestelling is gedaan en e-mailadressen worden geregistreerd. En dit is goud waard. Hiermee kunnen in de toekomst gerichte marketingacties, zoals advertenties en remarketing ingezet worden om meer traffic naar de website te genereren en uiteindelijk meer bestellingen te realiseren.
 
Benieuwd naar het resultaat van de nieuwe website van Öztad? Bekijk dan even de site!